SOME MEASURES TO IMPROVE THE QUALITY OF PHYSICAL EDUCATION IN HIGH SCHOOLS IN THE NORTH CENTRAL

Phạm Văn Đàn1,
1 Hong Duc University

Main Article Content

Abstract

To improve the quality of physical education in high schools in the North Central region, Vietnam, to respond to the reform period. In our opinion, it is necessary to implement the following synchronous solutions: Raise awareness for administrators, teachers, students, and parents. Increase the sufficient number and improve the quality of teachers. Enhance facilities, yards, equipment, and training tools. Innovate teaching methods, enhance extracurricular elective subjects suitable to the characteristics of each different region. Carry out inspection and professional testing well.[T.2].

Article Details

References

1. Luật giáo dục được Quốc hội Nước Cộng hoà Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam thông qua Luật số: (43/2019/QH14) ngày 14 tháng 6 năm 2019.
2. https; Bộ giáo dục và đào tạo. (2020) Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.
3. https; Bộ giáo dục và đào tạo. Báo cáo tổng kết năm học 2020-2021. “Công tác giáo dục thể chất các trường học”.
4. https; Tổng cục thống kê và đo lường (2020). Báo cáo dân số của Bắc Trung Bộ, Việt nam.
5.https; Bộ giáo dục và đào tạo. (2020) Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.
6. Phạm Xuân Dũng (2019) Cách mạng công nghiệp lần thứ 4, cuộc cách mạng của sự hội tụ và tích kiệm. NXB, khoa học kỹ thuật.
7. Lieber, RL, and J. Friden(2015). Mechanisms of muscle injury after eccentric contraction. Journal of Science and Medicine in Sport 2 (3); 235-256.
8. Nguyễn Hữu Châu (chủ biên). Vũ Quốc Chung, Vũ Thị Sơn, Phương pháp, phương tiện kĩ thuật và hình thức tổ chức dạy học trong nhà trường. NXB Đại Học sư phạm Hà Nội năm 2019.
9. Phạm Văn Đàn (chủ biên). Lí luận và phương pháp Thể dục thể thao trường học. NXB Thái Nguyên, năm 2021.