PHÁT TRIỂN KĨ NĂNG DẠY HỌC TOÁN THEO HƯỚNG TIẾP CẬN NĂNG LỰC CHO SINH VIÊN NGÀNH GIÁO DỤC TIỂU HỌC

Lương Thị Thu Thủy1,
1 Hong Duc University

Main Article Content

Abstract

Developing mathematical teaching skills for students in the Elementary Education (GDTH) program at universities based on a competency-based approach is important and necessary, aligning with current trends in educational reform. The paper clarifies concepts related to skills, teaching skills, and mathematical teaching skills within a competency-based approach for GDTH students. It systematically elucidates the mathematical teaching skills for GDTH students following this approach. Furthermore, it proposes a process for developing mathematical teaching skills based on a competency approach for GDTH students and provides illustrative examples of this process.

Article Details

References

[1] Hồ Ngọc Đại (2010) Tâm lí học dạy học, Nxb giáo dục, Hà Nội
[2] Nguyễn Văn Đệ (2021), Phát triển kĩ năng dạy học toán cho sinh viên ngành Giáo dục Tiểu học ở trường đại học theo tiếp cận năng lực, Luận án tiến sỹ Giáo dục học, Đại học Sư phạm Hà Nội.
[3] Đặng Thành Hưng (2004), Hệ thống kĩ năng học tập hiện đại, Tạp chí giáo dục, tr.25 – 27.
[4] Bộ GD-ĐT (2018). CT GDPT tổng thể.
[5] Bộ GD-ĐT (2018), CT GDPT môn Toán.
[6] Đỗ Tùng, Phạm Thị Kim Cúc (2021), Phát triển năng lực tư duy cho học sinh tiểu học thông qua hoạt động giải toán, Số 4, Tạp chí Khoa học và công nghệ, Trường ĐH Hùng Vương.