SOME ORIENTATIONS FOR ORGANIZING CHILDREN'S LITERATURE TEACHING FOR PRIMARY EDUCATION STUDENTS AT HONG DUC UNIVERSITY

Thi Hue Le1, , Trịnh Thị Thuỷ1
1 Hong Duc University

Main Article Content

Abstract

Vietnamese children's literature is an essential part of national literature, contributing to shaping children's personalities and nurturing their souls. It is also a crucial subject in the Primary Education program at Hong Duc University. This course helps students gain a comprehensive understanding of the history, development, notable authors, and significant works of Vietnamese children's literature. However, the current teaching of children's literature to students still faces many limitations. Therefore, we propose orientations for applying teaching methods to enhance the quality of teaching and learning, meeting the demands of modern education.

Article Details

References

[1] Hoàng Hòa Bình (1997). Dạy văn cho học sinh tiểu học. Nxb. Giáo dục, Hà Nội.
[2] Lã Thị Bắc Lý (2003), Giáo trình Văn học trẻ em, Nxb. Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội.
[3] Lê Phương Nga (chủ biên) ( 2014), Phương pháp dạy học Tiếng Việt ở tiểu học, Nxb. Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội.
[4] Trần Đăng Khoa (2017), Văn học thiếu nhi – góc nhìn từ người trong cuộc, Nxb. Hội Nhà Văn, Hà Nội.
[5] Vân Thanh, Nguyên An (2003), Bách khoa thư Văn học thiếu nhi Việt Nam, Nxb. Từ điển Bách khoa, Hà Nội.
[6] Bùi Thanh Truyền (2019), Văn học thiếu nhi, Nxb. Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, Thành phố Hồ Chí Minh.