MEASURES OF LIFE VALUE EDUCATION FOR PEDAGOGY STUDENTS AT HONG DUC UNIVERSITY
Main Article Content
Abstract
The goal of educating life values for pedagogical students in general and pedagogical students at Hong Duc University in particular needs to focus on combining global life value education with the traditional values of the nation. Vietnam; The fundamental values and professional values of teachers help learners correctly perceive values and help each person have the opportunity to experience life values, change positive behavior for themselves and for others. community. To achieve that goal, life value education for pedagogical students needs to be organized scientifically with a system of appropriate educational methods. This study has proposed 5 measures to contribute to improving the quality of life value education for pedagogical students at Hong Duc University.
Keywords
Biện pháp, giá trị sống, giáo dục, giáo dục giá trị sống, sinh viên sư phạm
Article Details
References
2. Phạm Thanh Giang (2018), Một số yêu cầu và biện pháp quản lý giáo dục giá trị sống cho sinh viên các trường văn hóa nghệ thuật hiện nay, Tạp chí Giáo dục, Kỳ 2, Số 5/2018.
3. Vũ Trường Giang (2018), Giáo dục giá trị nghề nghiệp cho học viên sư phạm ở các trường đại học trong quân đội theo quan điểm tích hợp, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Học viện Chính trị, Hà Nội.
4. Lê Duy Hà, Nguyễn Xuân Hùng (2021), Đề xuất các biện pháp giáo dục định hướng giá trị lối sống cho sinh viên Trường Đại học Thể dục thể thao Đà Nẵng, Tạp chí Khoa học Đào tạo và Huấn luyện Thể thao, Số 2/2021.
5. Trần Duy Hưng (2013), Lựa chọn nội dung giáo dục giá trị sống cho sinh viên sư phạm. Hội thảo khoa học “Nâng cao chất lượng giáo dục giá trị sống và kĩ năng sống cho sinh viên sư phạm” Cao đẳng sư phạm Hà Tây.
6. Nguyễn Công Khanh (2019), Phương pháp giáo dục giá trị sống, kĩ năng sống giúp bạn gặt hái dự thành công, NXB Đại học Sư phạm.
7. Trần Thị Cẩm Tú (2014), Giáo dục giá trị sống cho sinh viên Đại học Sư phạm Hà Nội thông quan hoạt động rèn luyện nghiệp vụ sư phạm, Tập chí Journal of Science of HNUE, Vol. 59, No. 6BC, pp. 280-286.
8. Unesco (2003), Life skills The bridge to human capabilities, Education sector position paper, Draft 13 UNESCO 6/2003.