SOLUTIONS TO ENHANCE TEACHING CAPACITY IN TABLE TENNIS FOR STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION AT HONG DUC UNIVERSITY
Main Article Content
Abstract
Based on established theoretical foundations and practical analyses, the article proposes feasible and effective solutions to enhance pedagogical competence in the table tennis course for major-students in Physical Education at Hong Duc University. These solutions not only help students improve their teaching skills but also create a solid foundation for them to better meet the increasingly high demands of society in physical education. Furthermore, the development of these solutions will significantly contribute to improving the training quality of the department, ensuring that graduates possess the necessary skills and qualifications to work effectively in the educational environment.
Keywords
Competence, pedagogy, major-students in Physical Education.
Article Details
References
[2] Kiều Tất Vinh (2007), Nghiên cứu xác định các giải pháp cơ bản nhằm nâng cao năng lực sư phạm cho sinh viên trường cao đẳng sư phạm trung ương 1, Luận văn thạc sĩ giáo dục học, Trường Đại học Thể dục Thể thao 1.
[3] Lê Văn Xem (2004), Tâm lý học thể dục thể thao, Nxb. Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội.
[4] Nguyễn Thị Xuyền (1998), Nghiên cứu những biện pháp tổ chức hợp lý hoạt động TDTT ngoài giờ chính khoá để nâng cao thể lực cho học sinh THCS khu vực nông thôn Hải Phòng, Luận văn Thạc sĩ giáo dục học, Trường Đại học Thể dục Thể thao 1.