DEVELOPING UNIVERSITY BRANDS IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION: A CASE STUDY OF HONG DUC UNIVERSITY

Lê Thị Lan1, , Trịnh Thị Thu Huyền1, Bùi Tiến Thành2
1 Hong Duc University
2 Nghiên cứu sinh K8 ngành QTKD, khoa Kinh tế - Quản trị kinh doanh, Trường Đại học Hồng Đức

Main Article Content

Abstract

In the context of digital transformation, especially, the explosion of media platforms, building, developing, and promoting a university's brand has become a crucial factor in attracting students. A university's brand is evaluated based on various criteria and perspectives, with its ranking being considered a key criterion. As a local public university, Hong Duc University has implemented multiple initiatives to assert its role and enhance its position. This article assesses the current status and proposes solutions for developing the university's brand, focusing on strategies to improve its ranking within university ranking systems. 

Article Details

References

[1] Linh An (2024), Những con số biết nói về giáo dục đại học Việt Nam, Tạp chí điện tử Giáo dục Việt Nam, Linh truy cập https://giaoduc.net.vn/nhung-con-so-biet-noi-ve-giao-duc-dai-hoc-viet-nam-post250367.gd, ngày truy cập 15/10/2024.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2025), Báo cáo đánh giá sơ kết thực hiện Luật Giáo dục đại học giai đoạn 2019 - 2024.
[3] Trường Đại học Hồng Đức (2018), Đại học Hồng Đức đứng thứ 19 trong các trường đại học Việt Nam theo bảng xếp hạng Webometrics, https://hdu.edu.vn/dai-hoc-hong-duc-dung-thu-19-trong-cac-truong-dai-hoc-viet-nam-theo-bang-xep-hang-webometrics.
[4] Trường Đại học Hồng Đức (2024), Báo cáo về tình hình việc làm của sinh viên sau 1 năm ra trường.
[5] Trường Đại học Hồng Đức (2025), Báo cáo công khai hoạt động năm 2025.
[6] Trường Đại học Hồng Đức (2025), Đề án tuyển sinh Trường Đại học Hồng Đức năm 2025.
[7] Trường Đại học Đồng Tháp (2023), Bảng xếp hạng đại học thế giới Webometrics đợt hai năm 2023: Trường Đại học Đồng Tháp tăng 661 bậc so với bảng xếp hạng cùng kỳ năm 2022, https://www.dthu.edu.vn/eView.aspx?idp=1715&idmn=0
[8] Nguyễn Trần Sỹ và Nguyễn Thúy Phương (2014), Quảng bá thương hiệu trong lĩnh vực giáo dục đại học: Lý thuyết và mô hình nghiên cứu, Tạp chí Phát triển và Hội nhập, 15(25):81-86
[9] VNRU (2023), Xếp hạng các trường đại học Việt Nam 2023.
[10] VNRU (2024), Xếp hạng các trường đại học Việt Nam 2024.
[11] Webomotrics (2024), xếp hạng các trường đại học Việt Nam năm 2024.
[12] Beneke, J. H. (2011), Marketing the Institution to Prospective Students - A Review of Brand (Reputation) Management in Higher Education, International Journal of Business and Management, 6(1):29-44.
[13] Bennett, R., Ali-Choudhury, R. (2007), Components of the university brand: an empirical study, in Melewar, T.C. (Ed.), Intangible Economies: Brand, Corporate Image, Identity and Reputation in the 21st Century, Proceedings of the 3rd Annual Colloquium of the Academy of Marketing’s Brand, Corporate Identity and Reputation SIG, Brunel University.
[14] Bulotaite, N. (2003), University heritage - an institutional tool for branding and marketing, Higher Education in Europe, 28(4):449-454.
[15] Paramewaran, R., Glowacka, A. (1995), University image: an information processing perspective, Journal of Marketing for Higher Education, 6(2):41-55.