TRAINING SOFT SKILLS FOR STUDENTS OF PRIMARY EDUCATION, HONG DUC UNIVERSITY THROUGH MATH TEACHING METHODOLOGY COURSE AT PRIMARY SCHOOLS
Main Article Content
Abstract
Soft skills include skills that complement each individual's activities, helping that individual turn awareness into action, thereby developing abilities and qualities. Therefore, in recruiting workers, in addition to professional qualifications, employers also pay special attention to the soft skills of candidates. To meet the increasing demands of the labor market, it is necessary to train human resources with high professional qualifications and appropriate soft skills. Currently, schools have paid attention to equipping soft skills for students, but the effectiveness is not high. Therefore, it is necessary to propose measures to develop soft skills for students in universities.
Keywords
Soft skills, Training soft skills, Students of primary education.
Article Details
References
[2] Vũ Dũng (Chủ biên) (2008), Từ điển Tâm lý học, Nxb. Khoa học Xã hội, Hà Nội.
[3] Bùi Hiển (2013), Từ điển Giáo dục học, Nxb. Từ điển bách khoa, Hà Nội.
[4] Huỳnh Văn Sơn (2011), Thực trạng kĩ năng sống của sinh viên một số trường đại
học tại Thành phố Hồ Chí Minh hiện nay, Đề tài khoa học cấp Bộ năm 2010, mã số B.2010. 19.64, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[5] Tạ Quang Thảo (2014), Cơ sở lý luận và thực tiễn về phát triển kỹ năng mềm cho sinh viên các trường cao đăng, đại học hiện nay, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt số tháng 3/2014:47-49.
[6] Tạ Quang Thảo (2014), Phát triển kỹ năng mềm cho sinh viên các trường đại học, cao đẳng đáp ứng yêu cầu của thị trường lao động trong giai đoạn hiện nay, Tạp chí Giáo dục, số 329.
[7] Tạ Quang Thảo (2015), Phát triển ký năng mềm cho sinh viên khối ngành kinh tế các trường cao đẳng khu vực trung du, miền núi phía Bắc theo tiếp cận chuẩn đầu ra, Luận án tiến sĩ Khoa học Giáo dục Trường Đại học Thái Nguyên.
[8] Thái Duy Tuyên (1999), Những vấn đề cơ bản của giáo dục học hiện đại, Nxb. Giáo dục, Hà Nội.