CURRENT SITUATION AND SOLUTIONS TO IMPROVE SELF-STUDY PROBLEMS FOR STUDENTS MAJORING IN PHYSICAL EDUCATION IN THE FORM OF CREDIT STUDYING AT HONG DUC UNIVERSITY

Lê Trọng Đồng1, , Nguyễn Xuân Trọng1
1 Hong Duc University

Main Article Content

Abstract

Based on the rationale and reality survey, the article proposes a number of recommendations and solutions to improve the problem of self-study of specialized theoretical subjects for students of the Faculty of Physical Education of Hong Duc University, thereby contributing to improving the overall training quality of the Department of Physical Education.

Article Details

References

[1] Lê Khánh Bằng (1998), Tổ chức phương pháp tự học cho sinh viên đại học. Trường ĐHSP Hà Nội, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] Nguyễn Tấn Hưng (2011), “Tích cực hóa học tập – một nguyên tắc quan trọng của quá trình dạy học ở đại học, dạy và học ngày nay”. Tạp chí của Trung Ương hội khuyến học, Số 1 – 2011.
[3] Nguyễn Mai Hương (2009), “Hoạt động tự học của sinh viên trong phương thức đào tạo theo tín chỉ”. Tạp chí Giáo dục số 219/2009.
[4] Nguyễn Cảnh Toàn (1998), Quá trình dạy tự học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[5] Quốc hội (2019), Luật Giáo dục, NXB Chính trị quốc gia, Hà Nội.
[6] Quyết định số 906/QĐ-ĐHHĐ (2021), “Về việc ban hành quy định đào tạo tín chỉ”, Của hiệu trưởng Trường ĐHHĐ, ngày 25/5/2021.