TRAINING CRITICAL THINKING SKILLS IN TEACHING ADVANCED MATHEMATICS FOR STUDENTS IN THE PRIMARY EDUCATION PROGRAM AT HONG DUC UNIVERSITY

Thi Quyen Nguyen , Thị Dung Nguyễn1
1 Trường Đại học Hồng Đức

Main Article Content

Abstract

In the process of training primary school teachers, it is necessary to equip students with soft skills, which enables them to flexibly approach knowledge and improve learning efficiency. And one of those important soft skills is critical thinking skills. Practicing critical thinking skills on a regular basis will help students always be proactive in their study, foster non-stop learning and cultivate their knowledge to access advanced knowledge of humanity. On that basis, this article proposes some measures to develop critical thinking skills in teaching advanced Mathematics for students majoring in Primary Education, Hong Duc University.

Article Details

References

[1] Định Ngọc Hạnh (2014), Một số vấn đề lý luận về tư duy phản biện trong giáo dục đào tạo, Tạp chí Khoa học Cảnh sát nhân dân, 3(1).
[2] Trần Diên Hiển, Nguyễn Văn Ngọc (1997), Giáo trình Toán cao cấp 1, Nxb. Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội.
[3 Nguyễn Hữu Hợp (2020), Lí luận dạy học Tiểu học, Nxb. Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội.
[4] Đỗ Kiên Trung (2012), Về vai trò của tư duy phản biện và những yêu cầu cho việc giảng dạy ở Việt Nam, Tạp chí Phát triển và Hội nhập, (5):80-83.
[5] Lê Thanh Sơn (Chủ biên), Đoàn Đức Lương (2018), Kỹ năng tư duy phản biện, Nxb. Đại học Huế, Thừa Thiên Huế.

[4]. Trần Diên Hiển- Nguyễn Văn Ngọc (1997), Giáo trình Toán cao cấp 1, NXB Đại học sư phạm, Hà Nội.
[5]. Đỗ Kiên Trung (2012), Về vai trò của tư duy phản biện và những yêu cầu cho việc giảng dạy ở Việt Nam, Tạp chí Phát triển và Hội nhập, (5), tr.80-83.