METHODS AND TOOLS FOR ASSESSING STUDENT COMPETENCE

Van Hien Pham , Phạm Thị Thúy Vân1
1 Trường Đại học Hồng Đức

Main Article Content

Abstract

The tools and methods for assessing students’ academic performance are the concretization and realization of assessment scales into specific questions and exercises, aligned with the curriculum content for each grade and phase of learning. A good set of tools that ensures validity, reliability, and differentiation of student competence is a critical requirement. This article synthesizes the tools and methods for assessing student competence to serve as a reference for teachers at academic institutions in applying these strategies in the teaching and learning process.

Article Details

References

[1] Hoàng Hòa Bình (2015), Năng lực và đánh giá theo năng lực, Tạp chí khoa học, Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 6(71):21-31
[2] Nguyễn Công Khanh (chủ biên), Nguyễn Vũ Bích Hiền (2014), Tài liệu kiểm tra đánh giá trong giáo dục (dùng cho cán bộ QLGD), Hà Nội.
[3] Nguyễn Lan Phương (2015), Đánh giá năng lực người học, Báo cáo khoa học tại Trung tâm Nghiên cứu Giáo dục phổ thông, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
[4] Nguyễn Thị Lan Phương (chủ biên), Dương Văn Hưng, Nguyễn Đức Minh, Nguyễn Lê Thạch (2013), Đánh giá kết quả học tập của học sinh phổ thông - Một số vấn đề lý luận và thực tiễn, Nxb. Giáo dục, Hà Nội.