PROMOTING COMMUNITY-BASED TOURISM MARKETING IN THANH HOA PROVINCE IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION
Main Article Content
Abstract
This article analyzes the current state of community-based tourism promotion and marketing in Thanh Hoa province amid the ongoing digital transformation, using data from 2020 to 2024. By surveying relevant stakeholders, examining implementation methods, and evaluating achieved outcomes, the paper highlights strengths and limitations while proposing solutions to enhance communication effectiveness and build destination images rooted in local culture. The data tables clearly illustrate growth trends in visitor numbers, revenue, and media activities, thereby affirming the critical role of tourism promotion and marketing as a key driver of sustainable community-based tourism development in the mountainous areas of Thanh Hoa during the digital transformation era.
Keywords
Community-based tourism, Thanh Hoa, tourism promotion and marketing, digital transformation.
Article Details
References
[2] Tô Duy Hợp & Lương Hồng Quang (2000), Phát triển cộng đồng - Lý thuyết và vận dụng, Nxb. Văn hóa Thông tin, Hà Nội.
[3] Nguyễn Thị Loan, Ngô Chí Thành (2021), Phát triển sản phẩm du lịch sinh thái cộng đồng: Thực trạng và giải pháp góp phần xây dựng thương hiệu điểm đến du lịch miền núi, Tạp chí Nghiên cứu Tài chính Kế toán, ISSN: 1859-4093, Số 07 (2015)-2021.
[4] Phạm Trung Lương (Chủ biên) (2021), Du lịch bền vững ở Việt Nam - Lý luận và thực tiễn, Nxb. Chính trị Quốc gia Sự thật, Hà Nội.
[5] Lê Hữu Nghĩa, Đỗ Thị Tố Oanh, Nguyễn Thị Mỹ Nhân (2021), Chuyển đổi số trong ngành du lịch Việt Nam, Book Series, ISBN:9786048057442, http://digital.lib.ueh.edu.vn/ handle/UEH/62529.
[6] Sở Văn hóa, Thể thao và Du lịch (2022), Báo cáo tổng kết hoạt động du lịch cộng đồng giai đoạn 2013 - 2022, Thanh Hóa.
[7] Trương, T. T., Hồ, T. B., Lê, T. D. (2023), Ảnh hưởng của truyền thông mạng xã hội đến ý định du lịch của du khách thế hệ Z ở Việt Nam, Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(4):82-92. https://doi.org/10.52714/dthu.12.4.2023.1061.
[8] Tỉnh ủy Thanh Hóa (2024), Tình hình thực hiện Chương trình phát triển du lịch tỉnh Thanh Hóa giai đoạn 2021 - 2025; mục tiêu, nhiệm vụ và các giải pháp chủ yếu. Thanh Hóa.
[9] Tổng cục Du lịch - Bộ Văn hóa, Thể thao và Du lịch (2024), Báo cáo kết quả thực hiện Chương trình phát triển du lịch giai đoạn 2021 - 2025, Hà Nội.
[10] Tổng cục Du lịch (2023), Chuyển đổi số trong hoạt động du lịch và yêu cầu đặt ra đối với đào tạo nhân lực du lịch, https://vietnamtourism.gov.vn/post/Chuyển-đổi-số-trong-hoạt-động-du-lịch-và-yêu-cầu-đặt-ra-đối-với-đào-tạo-nhân-lực-du-lịch
[11] Bùi Thị Hải Yến (Chủ biên) (2012), Du lịch cộng đồng, Nxb. Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[12] Nguyen Thi Viet Hung (2020), Assesment of the Potential of humanistic tourism resources for community - based tourism development in the coastal: The case in Viet Nam, PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt /Egyptology, 17(4):3124-3138.
[13] Ngo Chi Thanh et al., (2021), Influence of Brand Image, Value, and perception on Tourist Satisfaction with Puluong Tourist Destination, Thanh Hoa province, 13th NEU-KKU International Conference Socio - Economics and Enviromental Issue in Development 2021 Proceeding, Finance Publishing House, ISBN: 978-604-79-2811-8, Pages 467-482.
[14] UNDP (2021), Sustainable Tourism and Community Empowerment, New York: United Nations Development Programme, https://www.undp.org/publications/ sustainable-tourism-and-community-empowerment.
[15] UNWTO (2022), Guidelines for Community-Based Tourism Development. Madrid: United Nations World Tourism Organization.https://www.unwto.org/ publication/guidelines-community-based-tourism-development.