DEVELOPING STEM LESSON TOPICS IN PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS EDUCATION
Main Article Content
Abstract
STEM education is gaining increasing attention from researchers and educators today. The Ministry of Education and Training has incorporated STEM education into the mandatory curriculum at the secondary level. The STEM approach to teaching Mathematics is becoming an important trend, helping students access knowledge in a more practical way. Instead of learning dry theory, STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) integrates these fields together, allowing students to practice with real-world projects such as programming robots, analyzing environmental data, and designing economic models. This not only helps students understand mathematical concepts but also teaches them to apply these concepts in real life. The methods discussed in this article are theoretical research and analysis methods. This paper provides specific examples of STEM education topics in elementary school Mathematics for teachers and students majoring in Primary Education to reference and application. The research contributes to supporting elementary school teachers in effectively teaching according to the STEM education approach.
Keywords
STEM lesson topics, elementary school Mathematics, Integrated education, competency.
Article Details
References
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018), Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), Hà Nội.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2019), Tài liệu tập huấn cán bộ quản lý, giáo viên về xây dựng chủ đề GD STEM trong giáo dục trung học, Hà Nội.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2023), Công văn số 909/BGDĐT-GDTH ngày 08 tháng 03 năm 2023 về hướng dẫn tổ chức hoạt động GD STEM trong GD Tiểu học.
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2023), Tài liệu dùng cho tập huấn triển khai thực hiện giáo dục STEM cấp Tiểu học theo chương trình giáo dục phổ thông 2018.
[6] Bybee, R. W. (2013). The Case for STEM Education: Challenges and Opportunities, Arlington, VA: NSTA Press.
[7] Trần Thị Thu Hà (Chủ biên) (2020), Dạy học STEM ở Tiểu học: Cơ sở lý luận và hướng dẫn thực hành, Nxb. Giáo dục Việt Nam. Hà Nội.
[8] National Research Council (2011), Successful K-12 STEM Education: Identifying Effective Approaches in Science, Technology, Engineering, and Mathematics. Washington, DC: The National Academies Press.
[9] Nguyễn Thị Nga, Tăng Minh Dũng, Vũ Như Thư Hương, Lê Thái Bảo Thiên Trung, Nguyễn Lâm Hữu Phước (2019), Hướng dẫn dạy học theo định hướng giáo dục STEM ở bậc Tiểu học, Nxb. Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh.
[10] Nguyễn Chí Thành (2017), Giáo dục STEM: Từ lý luận đến thực tiễn, Nxb. Đại học Quốc gia Hà Nội, Hà Nội.