EVALUATING THE PRESCHOOL TEACHER TRAINING PROGRAM BASED ON THE OUTPUT STANDARDS AT HONG DUC UNIVERSITY

Thi Dung Ho

Main Article Content

Abstract

Evaluating the early childhood education teacher training program is a crucial and regular task within educational institutions. Evaluating the program based on its learning outcomes helps administrators identify its strengths, as well as its limitations and challenges, providing a foundation for proposing improvements to align the program with its intended outcomes. This ensures that graduates can adapt to current innovations in early childhood education. With this purpose, the study surveyed administrators, lecturers, students, alumni of the Early Childhood Education Faculty at Hong Duc University, and administrators from several kindergartens in Thanh Hoa Province. The survey focused on the program's objectives and learning outcomes, admission activities, the structure and content of the training program, as well as the facilities and equipment supporting the undergraduate early childhood education program at Hong Duc University in recent years.

Article Details

References

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2021), Thông tư 17/2021/TT-BGD ngày 22 tháng 6 năm 2021 quy định về chuẩn chương trình ĐT, xây dựng, thẩm định và ban hành CTĐT các trình độ của giáo dục đại học.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2021), Chương trình Giáo dục mầm non (Kèm theo Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT, ngày 13/04/2021, Ban hành chương trình giáo dục mầm non).
[3] Chính phủ (2011), Quyết định số 641/QĐ-TTG về việc phê duyệt Đề án tổng thể phát triển thể lực, tầm vóc người Việt Nam giai đoạn 2011-2030.
[4] Trường Đại học Hồng Đức (2020), Báo cáo tổng kết công tác tuyển sinh năm 2020, số 102/BC-ĐHHĐ ngày 15/12/2020.
[5] Trường Đại học Hồng Đức (2021), Báo cáo tổng kết công tác tuyển sinh năm 2021, số 133/BC-ĐHHĐ ngày 30/12/2021.
[6] Trường Đại học Hồng Đức (2022), Báo cáo tổng kết công tác tuyển sinh năm 2022, số 136/BC-ĐHHĐ ngày 23/12/2022.
[7] Trường Đại học Hồng Đức (2023), Báo cáo tổng kết công tác tuyển sinh năm 2023, số 181/BC-ĐHHĐ ngày 25/12/2023.
[8] Trường Đại học Hồng Đức (2022), Quyết định số 978QĐ-ĐHHĐ ngày 16/5/2022 về việc ban hành Quy định xây dựng, điều chỉnh, thẩm định và ban hành chương trình đào tạo, đề cương chi tiết học phần tại Trường Đại học Hồng Đức.
[9] Trường Đại học Hồng Đức (2023), Quyết định số 847/QĐ-ĐHHĐ ngày 17/4/2023 về việc ban hành Quy định xây dựng, điều chỉnh, thẩm định và ban hành chương trình đào tạo, đề cương chi tiết học phần tại Trường Đại học Hồng Đức.
[10] Trường Đại học Hồng Đức (2024), Quyết định 2373/ QĐ-ĐHHĐ ngày 29 tháng 7 năm 2024 về việc ban hành khung CTĐT trình độ đại học tại Trường Đại học Hồng Đức.