CURRENT SITUATION OF TEACHING PRACTICE FOR STUDENTS AT HONG DUC UNIVERSITY

Cao Thị Cúc1,
1 Hong Duc University

Main Article Content

Abstract

Teaching practice is a crucial component of teacher training at Hong Duc University, playing a significant role in enhancing students' professional skills. In recent years, the teaching practice activities of Hong Duc University students have been implemented quite effectively, encompassing all necessary aspects such as understanding educational realities, educational practice, teaching practice, and writing summary reports. However, some students still face difficulties in organizing teaching and educational activities for pupils during their teaching practice, resulting in suboptimal performance in certain aspects of their practice. Therefore, researching and evaluating the current state of teaching practice for students at Hong Duc University will provide a foundation for proposing measures to improve the effectiveness of their teaching practice in the future.

Article Details

References

[1] Nguyễn Đình Chỉnh (1997), Thực tập sư phạm: Tài liệu hướng dẫn cho cán bộ giảng dạy, sinh viên các trường ĐHSP và CĐSP, giáo viên PTTH, PTTHCS về thực tập theo phương thức gửi thẳng, Nhà xuất bản Giáo dục Hà Nội.
[2] Mỵ Giang Sơn, (2016), Quản lí thực tập sư phạm trong đào tạo giáo viên trung học phổ thông theo định hướng Chuẩn nghề nghiệp giáo viên trung học, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[3] Phạm Trung Thanh (chủ biên) (2007), Giáo trình thực tập sư phạm: năm thứ ba, Nhà xuất bản ĐHSP, Hà Nội.
[4] Trường Đại học Hồng Đức (2020), Quyết định số 1435/QĐ-ĐHHĐ ngày 24 tháng 9 năm 2020 về việc ban hành Quy định kiến tập, thực tập sư phạm của Trường Đại học Hồng Đức.
[5] Trường Đại học Hồng Đức (2022), Báo cáo số 58/BC-ĐHHĐ ngày 15 tháng 6 năm 2022 về công tác thực hành, kiến tập, thực tập sư phạm năm học 2021 - 2022.
[6] https://hdu.edu.vn/hoi-nghi-tong-ket-cong-tac-kien-tap-thuc-tap-su-pham-nam-hoc-2022-2023